Mert még ilyet sem mutattam Nektek, így néz ki egy autó temető Japánban. Látszólag se nem túl öreg, se nem túl törött autók az enyészetnek átadva, egyik - másik biztos jó kis autó lehetne még.. Igazából 10 évesnél öregebb autókat nem nagyon lehet látni, ha autót vesznek az ismerősök, szinte mindig újat. A fő ok a viszonylagos jólét mellett az lehet, hogy a műszaki vizsga meg a fenntartás költsége az autó kora előrehaladtával borzalmasan megugrik. Egy tíz év körüli autónál ha bármit szerelni kell, már kb maga az autó árát kifizeted két évente a műszaki vizsgáért. És hogy miért nem fullad bele mégsem Japán az autóroncsokba? Az oroszok meg más hajóval megközelíthető szegényebb országok mindent eltakarítanak. Toyama kikötője környékén gyakran látni orosz meg egyéb külföldi feliratokat pont emiatt, sokan bizniszelnek használt autóval. Oroszország nyugati részén állítólag több a jobb kormányos autó, mint a bal, pedig Oroszországban Magyarországhoz hasonlóan az út jobb szélén megy a forgalom. Egy japán ismerősöm mesélte, aki járt Oroszország Japánhoz közeli nyugati partjánál, hogy éppen ezért például parkoló házakban kilépéskor mindkét oldalon van fizető kapu. De Toyamából még Pakisztánba is viszik a használt autókat..
Just to show you how a car cemetery looks like in Japan. They are neither old nor extremely broken, I pretty much feel sorry for these nice little cars sentenced to decay. You don't really see cars older than 10 years running on Japanese roads, my friends or people I know always buy a new one. The main reason is probably that the maintenance and the fee of the two year inspection gets extremely expensive with the aging of the car. In case of an about 10 year old car you have to pay the price of the car itself if anything has to be changed at the inspection. And why you still won't see mountains of car wrecks everywhere? Because the Russians clean up everything. There is a (less popular but big) population of Russians doing used car business in Toyama. I heard that the Japanese used cars with the steering wheel on the right hand side literally outnumber the ones with the left in Western Russia even though the traffic is the same as in most Europe: running on the right side of the road. That is why you can pay on both sides when you leave a parking lot for example in Western Russia - a friend of mine who visited there told me. But used cars are even shipped to Pakistan from Toyama.